W ramach projektu wszystkie działania są ponadprogramowe, które bez wsparcia środków EFS nie byłyby możliwe do zrealizowania w tak kompleksowym wymiarze.
DZIAŁANIE 1 – zajęcia logopedyczne
Podczas zajęć dzieci będą wykonywać ćwiczenia: motoryki małej, zabawy naśladowcze, oddechowe, narządów artykulacyjnych (warg i języka), słuchowe, głosowe, percepcji wzrokowej, pamięci i spostrzegawczości. Podczas zabaw dzieci będą kształtować myślenie pojęciowe, rozwijać rozumienie wypowiedzi i ćwiczyć wypowiadanie się. Praca odbywać się będzie w małych grupach do 5
osób lub indywidualnie, co pozwoli na prawidłowe prowadzenie ćwiczeń słuchu fonematycznego, analizy i syntezy wyrazów, artykulacji.
DZIAŁANIE 2 – gimnastyka korekcyjna
Zajęcia korekcyjne będą realizowane poprzez odpowiednie ćwiczenia, przestrzeganie zasad higieny pracy i wypoczynku, żywienia oraz ogólną ruchliwość dziecka. Zakres materiału ćwiczeń ruchowych, stopień trudności, formy, metody i zasady będą dostosowane do psychofizycznego i motorycznego rozwoju oraz wydolności organizmu dziecka. Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej w przedszkolu będą oddziaływać nie tylko na motorykę, ale również na ćwiczenie pamięci, koncentracji uwagi, spostrzegawczości, rozbudzą motywację do wszechstronnej aktywności stanowiącej niezbędny warunek jego rozwoju.
DZIAŁANIE 3 – język angielski
Celem zajęć będzie „osłuchanie się” i oswajanie dziecka z językiem obcym i rozwijanie w stopniu podstawowym sprawności rozumienia i posługiwania się językiem angielskim w komunikacji. Zajęcia będą prowadzone przy pomocy różnorodnych metod edukacyjnych takich jak: gry i zabawy ruchowe, filmy animowane, książki i piosenki.
DZIAŁANIE 4 – język migowy
Zajęcia dla dzieci będą łączyć zabawę z nauką języka migowego. Planujemy wprowadzenie znaków języka migowego przy okazji wykonywania rutynowych czynności - podstawą komunikacji pozostaje nadal język foniczny, znaki natomiast mają ilustrować odpowiednie treści. W zajęciach raz w miesiącu będą mogli uczestniczyć chętni rodzice, którzy nauczą się, jak pracować z dzieckiem w domu
DZIAŁANIE 5 – rytmika
Podczas zajęć muzyczno-ruchowych dzieci będą kształcić dużą motorykę w zakresie zwinności, płynności ruchu, przestrzeni i czasu, rozwijać wyczucie własnego ciała i sprawności ruchowej. Dziecko zapoznaje się z podstawowymi instrumentami muzycznymi, uczy się dostrzegać elementy muzyczne takie jak melodia, rytm, tempo, nastrój, co jest podstawą do dalszego kształcenia muzycznego. W ramach zajęć ruchowych dzieci będą uczyć się i poznawać różne techniki taneczne.
DZIAŁANIE 6 – zajęcia zabawowo-wychowawcze
W związku z wydłużeniem czasu pracy przedszkoli, nauczyciele podczas dodatkowych godzin pracy poprowadzą dla dzieci zajęcia zabawowo-wychowawcze, w czasie których będą obserwować zachowanie i rozwój indywidualny każdego wychowanka.
DZIAŁANIE 7 – promocja
Zamierzamy nasz projekt promować poprzez stworzoną w ramach projektu stronę internetową gminnych przedszkoli, na stronie Gminy Lipce Reymontowskie oraz w lokalnej prasie „Gazeta Lipiecka”. Pomieszczenia wykorzystane na realizację projektu, zakupiony sprzęt, będzie oznaczony logo KL, logo UE i słowną informacją o realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE. Zostaną również zamówione gadżety reklamowe, które będą odpowiednio oznakowane: długopisy, kubeczki, pendrives, teczki papierowe i materiałowe, notesy, smycze, plakaty, tablice informacyjne.
Planujemy szereg imprez promocyjno-informujących projekt: imprezę inauguracyjną (10-2009 r.), „Euroland” (6-2010 r.), podsumowaniem projektu będzie impreza p.t. „Unia Europejska dla najmłodszych”, gdzie zostaną przedstawione dwuletnie działania realizowane w naszych przedszkolach (6-2011 r.). Na wszystkich imprezach będą rozpowszechniane gadżety promocyjne.
|